فناوری نانو| 30 پژوهش حمایت شد تا به صنعت برسد

فناوری نانو| 30 پژوهش حمایت شد تا به صنعت برسد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 79152
ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از 30 پایان‌نامه کاربردی، مسیر ورود پژوهش‌ها به صنعت را هموار کرد.

یکی از موارد مطرح در سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق توسعه کشور، افزایش کیفیت دستاوردهای علمی و رفع نیاز صنایع با استفاده از توان تحقیقاتی محققان داخلی است.

بر همین اساس و با تاکید بر این سند، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از تعریف و انجام پایان‌نامه‌های کاربردی و مساله محور دانشجویی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

 

کاربردی سازی فناوری نانو

این کار را نیز در قالب برنامه‌هایی چون پایان‌نامه‌های با عناوین اعلام شده توسط ستاد، پایان‌نامه‌های مبتنی بر نیاز صنعت و بازار و دارای متقاضی مشخص و پایان‌نامه‌های با نتایج فراتر از آزمایشگاه با ساخت نمونه اولیه را به مرحله اجرا درآورده است.

این کار طی یک سال گذشته منجر به حمایت از 30 پایان نامه صنعتی کاربردی شده است. حمایت از پژوهش‌های کاربردی، شمن کمک  به ورود ایده‌های دانشی و تخصصی به بازار و تجاری سازی، به رفع نیاز صنعت و کاربردی شدن علم در کشور نیز می کند.

 

حمایت از ترجمه و تدوین کتب علمی فناوری نانو، حمایت از مجلات علمی ـ پژوهشی داخلی فناوری نانو و حمایت از انتشار مقالات فناوری نانو دیگر اقداماتی است که در زمینه حمایت عمومی از تحقیقات فناوری نانو توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال اجرا است.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

# 23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
قدمی فراتر از پیش بینی
قدمی فراتر از پیش بینی
96/01/08 - 11:46
فناوری نانو وارد برنامه ده‌ساله دوم شد
فناوری نانو وارد برنامه ده‌ساله دوم شد
95/12/03 - 13:32
تولید ارزش بر بنیان دانش
تولید ارزش بر بنیان دانش
95/03/05 - 13:25
بیشتر بخوانیم